Vilkår og betingelser

Salgsbetingelser

Firma

www.haagen.no levert av Hågen.no AS, organisasjonsnummer 813214482. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse.

1. Priser

Alle våre priser er i norske kroner.
På hjemmesiden kan varens pris ses både med og uten 25% mva.

2. Betaling

2a. Faktura

Firmakunder:
Vi sender faktura på epost. Dette forutsetter positiv kredittsjekk av kunden før vi godkjenner bestillingen. Firmakunder blir direkte fakturert.

Privatkunder:
I samarbeid med Lindorff tilbyr vi en trygg og enkel faktura- og delbetalingsløsning. Tjenesten tilbyr deg en engangskreditt som betaling for dine kjøp. Engangskreditten innebærer at kreditten er bundet til det enkelte kjøp og at du som forbruker ikke har noe ytterligere utestående kredittforhold med Lindorff. Mer informasjon og generelle kredittvilkår for betalingsløsningen finner du på bill.lindorff.no

Ved valg av faktura er forfallstiden 14 dager. Faktura sendes til den e-postadressen du har oppgitt eller til din folkeregistrerte adresse avhengig av ditt valg av distribusjonsmåte på kjøpstidspunktet. Ved valg av faktura kan du velge å betale hele beløpet med en gang eller alternativt logge inn på bill.lindorff.no og søke om en delbetalingsavtale.

For å kunne benytte tjenesten må du på kjøpstidspunktet ha en permanent og offisiell norsk bostedsadresse og være minst 18 år gammel. Betalingsmåten er bare tilgjengelig for privatpersoner, og forutsetter at du har tatt vare på dine økonomiske forpliktelser og har en god betalingshistorikk.

En kredittsjekk gjennomføres i forbindelse med kjøpet. Kredittvurderingen utføres av Lindorff Payment Services AS, og informasjonen vil ikke bli lagret hos nettbutikken hvor kjøpet blir utført. Din personlige informasjon vil kun bli benyttet til å beslutte om kreditt skal gis eller ikke. Ved for sen eller uteblitt betaling tilkommer purregebyr og forsinkelsesrente og eventuelle omkostninger ved inkasso.

For fullstendige vilkår for Lindorffs faktura- og delbetalingstjeneste, se lenkene nedenfor:

Lindorffs generelle kredittvilkår for faktura og delbetaling

Standardiserte Europeiske opplysninger om forbrukerkreditt

Spørsmål knyttet til din faktura eller delbetaling

Lindorffs kundeservice hjelper deg med alle spørsmål angående din faktura eller delbetaling. Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post på bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00

Se også FAQ på bill.lindorff.no

Tilbakebetaling ved faktura- og delbetalingskjøp

Dersom du har betalt din faktura eller delbetaling, men senere angrer på ditt kjøp har du et tilgodehavende hos Lindorff. Lindorff tilbakebetaler den summen du har betalt etter at vi har fått opplysninger fra forhandler om godkjent retur. Tilbakebetalingen vil skje til din konto og du må derfor informere oss om ditt bankkontonummer og fakturaopplysninger.

Kontakt Lindorffs kundeservice via e-post bill@lindorff.no eller via telefon 23 17 11 56, mandag – fredag kl. 08.00 – 16.00.

Fakturagebyr/Gebyrer

En fakturaavgift kan tilkomme på faktura med 14 dagers forfall. For delbetaling påløper et månedlig gebyr på NOK 39 og en rente på 21 %. Normalt tilbys delbetaling over 3, 6, 12 eller 24 måneder spesifisert i henhold til kjøpesum.

2b. Forhåndsbetaling
Faktura kommer på mail etter bestillingen.

2e. Korbetalning: Vi  aksepterer  Visa, MasterCard og Maestro. Fakturering av kredittkortet blir gjort direkte

2f. Paypal
Kedittkortkjøp via Paypal. Betingelsene finner du her

2g. VIPPS
Betaling med VIPPS gjort gjennom mobilnummer og verifisering av mobilbank ID.

3. Ordrebekreftelse/Frakt

Innen 24h etter onlinebestilling mottar du en ordrebekreftelse på mail. Den inneholder blant annet ordrenummer, navn og adresse, betalingsmåte, leveringsadresse samt oversikt over de bestilte varer. Ordrenummeret skal oppgis ved alle forespørsler ang. din ordre. OBS: Det kan skjer at webbutikken ikke bestandig er oppdatert ang. lagerstatus. Skulle din bestilte vare ikke være på lager får du omgående informasjon om dette. Selvfølgelig innløser vi ingen betaling i dette tilfelle og stiller det åpent om du aksepterer løsningsforslagene vi kommer med.

En frakt kostnader av 285 NOK vil bli lagt til alle bestillinger dersom ordreverdi er under 4.000kr ink mva. Fraktfritt levert ved vareverdi over 4.000kr ink mva. Fraktfritt levering gjelder ikke for bedriftskunder med forhandlerrabatt. Ordrer plassert før kl. 12.00 behandles på samme dag og leveres vanligvis i løpet av 4-7 dager. Leveransen skjer direkte til den adressen du har angitt ved bestilling. Vi leverer varene med UPS, Bring eller Postnord. Stort sett leveres pakkene på dør.

4. Bytterett / Angrerett

Hvis du angrer på et kjøp hos oss, er det angrerettloven som gjelder. Iht. angrerettloven har du noen plikter og oppgaver.

Dersom varen er tatt i bruk, som din egen, kan ikke angreretten gjøres gjeldende. Vi anbefaler å vise god omsorg for originalemballasje/salgsforpakning hvis man ønsker å returnere varen trygt og sikkert tilbake.

  • Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet.(jf Angrerettloven § 6, punkt e)
  • Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)
  • Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for lyd- eller bildeopptak eller datamaskinprogram der forbrukeren har brutt forseglingen.(jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)
  • Returkostnadene bæres av kjøperen (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §11 og §13, og mister således retten til å gå fra avtalen. Du vil da bli belastet med fraktkostnader tur retur og et gebyr pålydende kr 250,- til Hågen.no for behandling av saken.

Kunden har 14 dagers angrerett på alle varer han kjøper online, gjeldende fra utleveringsdato. Utleveringsdato er også dato varen ankommer postkontor hvis ikke kunden er hjemme. Angreretten krever at varen returneres i samme stand og antall. Kvittering skal alltid medfølge.

Returrett gjelder ikke for følgende varer:

  • Forseglete elektriske deler eller ledningssett dersom forseglingen brytes
  • Hengerfeste som er spesialbestillinger / spesialproduksjon til biltype/modell eller som ble kjøpt på eget ansvar (for eks. når det ikke foreligger hengerfeste godkjenning i bilens vognkort eller når kunden kjøper et hengerfeste vel vitende, at den ikke passer til valgt bil eller utstyrskode). Gjelder også bobiler.

Retur skjer på kundens kostnad og ansvar. Husk at hengerfeste er tungt og vanskelig å pakke hvis den har blitt åpnet. Det er kundens ansvar å pakke det slik at den ikke kan bli skadet under transporten. For eventuelle skader under returtransporten har kunden ansvar for at varen er forsikret til kjøpsverdien. Vi forbeholder oss å beholde tilbake betalt vareverdi som pant inntil kunden har løst transportskaden med transportskadeforsikringen eller speditøren. Hvis kunden vil at transportskaden av retursendingen skal meldes av oss og administreres av oss så belaster vi dette med en administrasjonsgebyr av kr. 500,-. Det samme gjelder for returer hvor delene kommer helt løs, åpnet eller i en tilstand som gjør at returen krever betydelige ekstraarbeid for oss for å sjekke om sendingen er komplett. I transportskade-tilfelle: Hvis transporforsikringen nekter å betale for skaden pga. årsaker som ligger hos kunden (for eks. dårlig forpakning fra kundens side)  fakturerer vi kunden med vareverdien i sin helhet.

Overnattpakke: Hvis kunden bestilte varen med «overnattpakke» og han ønsker å returnere varen, fakturerer vi kostnaden for overnattpakken i sin helhet.

Du kan returnere varene til oss på denne adressen:

Hågen.no AS
Thostrups vei 5
3960 Stathelle

Tlf: 35 69 01 00
Fax: 35 69 01 01

Varene må sendes direkte til loss, ikke til post i butikk. Dersom kunden velger å sende det til post i butikk forbeholder vi oss å trekke en administrasjonsgebyr på 250 NOK.

Alle retursendinger må meldes til oss før de blir sendt!

5. Reklamasjonsrett

5a. Reklamasjonsrett (varen). Du har i utgangspunktet 2 års reklamasjonsrett etter kjøpslovens regler. For enkelte produkter er reklamasjonsperioden lengre. Hærverk, misbruk eller lignende er ikke omfattet av reklamasjonsretten. Feil montasje eller feil bruk sletter alt garantirett.  Vi forbeholder oss at produsenten løser reklamasjonssaken direkte med kunden.

Undersøkelse av produktene
Etter at du har mottatt produktene, bør du, så snart som mulig undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen, om produktene er blitt skadet under transporten, eller om produktene ellers har feil eller mangler. Ikke begyn med montasje før du har sjekket at alt er komplett.
Det er spesielt viktig i forhold til riktig bil/biltype – sjekk nøye alle deler og monteringsanvisning/delelister før du begynner med å demontere bilen!! Vi tar ikke ansvar for merarbeid feillevering medfører. Dersom noe ikke fungerer rett etter montasje krever vi at kunde ta umiddelbart kontakt med oss. Vi dekker ikke «feilsøk» kostnadene som oppstår når kunden eller verksted prøver å finne feilen selv – med mindre slike kostnader/jobber er avklart med oss.

Mottatt feil vare/manglende vare
Har du mottatt en annen vare enn det som er spesifisert på ordre-/leveringsbekreftelsen eller om der skulle mangle en vare, bes du om å sende en e-post direkte til info@haagen.no. Alle henvendelser må innholde kunde- eller ordrenummer. I e-posten beskrives hvilke varer som evt. er feillevert. Du vil motta bekreftelse på feilleveringsmelding på e-post, og vi vil sende deg en returlapp slik at feilsendt vare kan returneres uten kosnad for deg, eller at vi sender varene som mangler umiddelbart.

OBS: Hengerfeste og ledningssett skal kun monteres fra fagfolk eller autorisert verksted. I tilfelle teknisk reklamsjon må kunden sende dokumentasjon at jobben er gjennomført av autorisert verksted og sende diagnoseprotokoll (feilmeldinger) fra verksted. Det kan ikke rettes krav mot Hågen.no utover krav om retting og eventuell omlevering. Hågen.no påtar seg ikke ansvar for Kundens direkte eller indirekte tap eller skade av noe slag, med mindre kunden påviser at Hågen.no etter omstendighetene har opptrådt grovt uaktsomt. Ved påvist grov uaktsomhet er Hågen.no ansvarlig ovenfor Kunden, men ingen tredjepart, og oppad begrenset til NOK 10.000,- pr. skadetilfelle. Ethvert ansvar for Hågen.no er bortfalt med mindre kunden har reklamert skriftlig og dokumentert skaden ovenfor Hågen.no innen 30 dager etter at de var eller burde ha vært kjent med Hågen.no`s mislighold.Det gjelder produktprodusentens garantibetingelser.

Ved spørsmål om montasje har vi kun begrenset telefonisk support, da det er veldig vanskelig å forklare detaljer via telefon. Alle monteringsanvisninger medfølger, minst på engelsk, og fagfolk har vanligvis ingen problemer med montasjen.

5b. Reklamasjonsrett (transportskader)

Det er ALLTID mottakeren som skal reklamere !

  • Undersøk straks om emballasjen er skadet og om innholdet er intakt.
  • Ved transportskade skal du omgående henvende deg til det transportselskapet som har ansvaret for transporten. Skjulte skader skal anmeldes senest dagen etter mottakelse av varene.
  • Transportskader som er synelig må meldes til transportselskapet (Posten) umiddelbart ved mottagelse av sendingen.
  • OBS: du skal ikke kvittere for mottakelse hvis varene har transportskade. I tillegg må du kreve transportskademelding fra Posten.
  • Hågen.no erstatter IKKE varene og har ikke mulghet til å kreve erstatning for transportskader, hvis du bare returnerer varene til oss.
  • Eventuelle skader må dokumenteres, helst med bilde. Melding av transportskader må være hos oss senest innen 1 uke etter utlevering, transportskademeldinger som kommer senere aksepteres ikke som transportskade.
  • Før varene eventuelt sendes i retur må kunden kontakte oss.

Uansett skal kunden i en skadesak kontakte oss rask slik at vi kan sikre oss speditøren`s transportforsikring.

5c. Force majeure

Hågen.no er ikke forpliktet til å levere produkter, og kan ikke holdes ansvarlig for følgene, dersom levering hindres av force majeure. Som force majeure regnes arbeidskonflikt, brann eller lignende skade, brudd av krafttilførsel eller on-line forbindelse, upåregnelig datamaskinfeil, offentlige pålegg eller lovendringer, krig eller krigslignende situasjon, samt enhver annen omstendighet som ligger utenfor Hågen.no`s rimelige kontroll. Kunden har ikke krav på refusjon av vederlag for den periode force majeure foreligger.

6. Forbrukerloven

Forbrukerkjøp er regulert i forbrukerkjøpsloven

7. Kontaktinformasjon

Hågen.no AS
Tostrups vei 5
3960 Stathelle
Norge
Tlf.: +47 35 69 01 00
Fax: +47 35 69 01 01
Mob: +47 483 666 99
Orgnr. 813 214 482  mva

8. Forbehold

Vi tar forbehold mot trykkfeil, prisfeil, moms- og avgiftsendringer samt leveringssvikt.
Avtaler om kjøp fra Hågen.no, anses som endeling inngått når en medarbeider har behandlet ordren.
Eventuelle tilbud gjelder så lenge lageret rekker.

Er det tvil forbeholder Hågen.no seg retten til å annullere ordren !  Det gjelder norsk lov, for garantisaker gjelder produsentens betingelser.